zondag 2 oktober 2011

Oktober Pink Ribbon maand



Op 25 april 2008 ben ik mijn vriendin Eveline van de Raadt - Kok verloren aan borstkanker op 37 jarige leeftijd. Het is al weer 3 jaar geleden, maar moet nog dagelijks aan haar denken.

Borstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker in Nederland. Jaarlijks wordt bij ruim 13.000 mensen borstkanker vastgesteld. Iedere vrouw heeft een kans van 1 op 8 om borstkanker te krijgen in haar leven. Erfelijkheid speelt bij minder dan 20% een rol.


De kans op borstkanker is op jonge leeftijd aanzienlijk kleiner, maar neemt toe na het 30ste jaar. De meeste vrouwen die borstkanker krijgen zijn in de leeftijd van 50 tot 75 jaar. Ongeveer 75% van de vrouwen bij wie borstkanker wordt ontdekt is 50 jaar of ouder. Ook mannen kunnen borstkanker krijgen; elk jaar overkomt dat circa 100 mannen.

Omdat de maand Oktober in het teken van Pink Ribbon staat sluit ik me daar bij aan. In alle bestellingen zal een Pink Ribbon verrassing zitten.

Dit is mijn manier om borstkanker onder de aandacht te houden.

Connie van der Wouw
(De tekst over borst kanker is overgenomen van de Pink Ribbon site)
Klik op de foto om hem te vergroten en zo kun je hem printen.

Geen opmerkingen: